lørdag den 15. januar 2011

Mange dyr og meget arbejde til mig

Uha... jeg har haft lidt ondt af mig selv i denne uge. Fra mandag til torsdag var det mig der skulle passe alle dyrene på gården, og dem er der efterhånden ved at være mange af.
9 islænderheste, 8 katte og Felix
Hestene skulle have mad to gange om dagen, samt frisk vand og der skulle strøes med frisk halm i boksene, hvor vores 3 vallaker og 2 ung hingste går, samt  i den store fri luftstald hvor de 4 hopper går.
Ja det kræver sin mand,  når manden ikke er hjemme i nogle dage..  det plejer jo at være ham der passer dyrene . Vi skal også have reduceret i bestanden, men det er ikke lige det rette tidspunkt at sælge heste på nu. Så lige så snart vejret bliver bedre, må jeg hellere i gang med at gøre lidt mere ved salgs annoncer... hestene er ved at have den rette alder til salg og kommende træning. Vi har nogle gode heste med super gang og bygning...  Ddesværre er der bare ved at være rigtig mange islænder heste her i landet. Mange har avlet ligesom os, fordi det har været sjovt og hyggeligt at følge avlen og det der  medfølger af glæder og sociale aktiviteter.... selvfølgelig hører der en masse hårdt arbejde med, men der kommer også ligeså mange gode stunder ud af arbejdet med hestene. Håber jeg denne sommer kan komme på hesteryg ud i de skønne Gjern bakker, det er bare godt og balsam for sjæl og krop. Og så endda på en hest man selv har avlet og fulgt hele vejen op igennem dens liv... det skal man og må man bare opleve.
Skriv endelig til mig hvis du eller du kender nogen der mangler en, eller flere fine heste mm.
Eller hvis der en der mangler en gårdkat..... dem har vi altså også for mange af.

Billederne er fra torsdag morgen, da der endnu var sne og meget morgendis.


4 dejlige hopper

 Et kig ind i hestestalden hvor de 5 herrer er indlogeret her i vinter.
 8 katte der lige er morgenfodret.  
 Felix efter morgenmaden, så skal der snuses lidt i sneen.
2 ung hingste i samme boks
Dejlig vrap hø af egen avl fra sidste sommer...det er smums for hestene.

1 kommentar:

Britta sagde ...

Jeg skal da lige love for at du har fået noget at se til. Men jeg tror at jeg kender dig godt nok til at vide at du, selvom det er hårdt, nyder hvert minut...
Når jeg ser dine billeder kan jeg ligefrem mærke duften af hest og hvad dertil hører; det kribler i kroppen og jeg bli'r næsten helt høj ved tanken om al min tid med heste, selvom det nu er 30 år siden.
Desværre har jeg ikke plads til en hest, ellers kom jeg fluks efter én... He he... Og vi har to katte; det er vist osse nok til et almindeligt lille nedlagt landbrug...

Dit tæppe er altså super skønt; nu er man ved at kan danne sig et billede af hvordan det vil ta' sig ud... Flot... ;)

Mange hilsener Britta