mandag den 13. april 2009

Forårs sjal med blomster


Endelig er jeg færdig med mit grønne sjal af silketweed, jeg er syntes selv det er blevet rigtig lækkert. Jeg har været lidt spændt på resultatet, da jeg jo bare gik i gang med det uden opskrift og kun en forestilling omkrig hvordan det måske kunne komme til at se ud.
Sjalet består af 56 kvadrater og 9 halve kvadrater, der er hæklet sammen. Omkring sjalet har jeg hæklet 4 rækker med fastmasker, og til slut en omgang bestående af luftmasker,fastmasker og halve stangmasker, der udgør små buer og samtidig trækker kanten lidt sammen så den ikke fladrer. Som dekoration har jeg hæklet 9 små blomster der er syet på i små klynger a´3 stk i hvert hjørne.
Materialeforbrug = 6 nøgler silke tweed, samt en lille rest rosa bomuldsgarn til midten af blomsterne.

2 kommentarer:

"HANNES" sagde ...

Hej Gitte.
Det må du endelig tage på iaften, så jeg kan se det rigtig.
Vi ses

pip sagde ...

Meget flot hæklet sjal og i en dejlig forårs farve.