torsdag den 26. marts 2009

Vintergækker - hyggeligt projekt


Denne billede er et - ud af en billed serie på 6.
Det er fra projekt blomsterbilleder som Hanne kørte med sidste år.
Jeg er endnu ikke helt færdig med gækkerne, tulipanerne... samt det med julestjernen....og så lige påskeliljerne, som var de første - og på det tidspunkt havde jeg ikke syet patchwork længe, de blev ikke helt som jeg gerne ville, de bliver vist til en ommer - alt det når jeg sikkert nok inden jul.

Det har været et rigtig hyggeligt projekt at deltage i, jeg har glædet mig til hver ny kuvert der kom med posten.

Syning af billederne
Alt er syet i hånden over pap, dernæst har lagt et tyndt lag quiltevat under bladene og blomsterne, for at give en lidt ophøjet effekt.
Blade og blomster er syet på med usynlige sting.

Montering af billederne gøres ved at lægge pladevat over ramme og lærred, det giver pæne hjørner og kanter, men også en blødhed i det visuelle udtryk.
Stoffet trækkes jævnt om på bagsiden og hæftes fast med tegnestifter - og vupti et nyt flot billede er skabt.

Ingen kommentarer: