mandag den 30. marts 2009

Syet fad - samt bestyrelses medlem.

Jeg har igennem længere tid været ret nysgerrig mht. til at sy disse skåle og fade , så i dag fik jeg taget mig sammen, fandt et stykke snor Peter har brugt til at binde rør sammen med... det blev faktisk også vasket i weekenden, så det var klar til brug når jeg fik tid.

Jeg fik fundet noget stof der skulle have været brugt til dækkeservietter for et par år siden, man har da lov til at ændre mening...he he.
Nå, men jeg kom da også godt igang med at rulle strimler a`2 cm bredde på snoren, og da jeg ikke har nogen bog at gå ud fra, gjorde jeg som jeg syntes. Jeg fandt da også ud af at der lige må strammes lidt til, for at få den runde form.
Desværre slap snoren op det er derfor den ikke blev større, Peter har lovet at finde mere snor til mig, det bliver alligevel bare smidt ud og det er da ret synd når det kan genbruges til dette formål.
Jeg kunne godt tænke mig at sy en eller flere i sorte/hvide nuancer, derefter skal de have et ordentlig lag lak, så de kan buges til feks. frugt skåle eller andet i køkkenet, eller dækkeservietter til bordet ude på terassen. Mon det kan lade sig gøre at sy en kvadrat?, det må komme an på en prøve.

Gjern aftenskole.
Her i aften har jeg været til møde i den lokale "Gjern aftenskole" og på opfordring er jeg blevet valgt ind i bestyrelsen, det er jeg meget glad for og glæder mig rigtig meget til samarbejdet fremover.
Det er en lille - men utrolig aktiv aftenskole, med særdeles mange spændende foredrag og kurser. http://www.gjernaftenskole.dk/ Jeg er selv underviser i aftenskolen, og underviser bla. i strømpe trolde,nisser, julemænd mm.

Ingen kommentarer: