mandag den 18. juli 2011

Take That koncert og turister på Sjælland

Gitte nyder en cafe latte i Helsingør
 Peter nyder en capputino i Helsingør
 Jeg ser på børnetøj til barnebarnet i Dragør
 Mig som turist i Dragør
Kronborg forude.

Ude godt, men hjemme bedst.... sådan har jeg det nu en gang.
Jeg er endelig ved at komme til mig selv ovenpå en ret hektisk weekend på Sjælland. Vi kørte hjemmefra fredag formiddag med kurs mod KBH.
Målet var koncert med Take that fredag aften. og hvilken koncert, den var en oplevelse uden lige fantastisk sceneshow, sang og musik...  (der kommer billeder når jeg engang har fundet ud af at overføre billeder fra min smart phone til min pc).
Vi overnattede på hotel Bel Air på Amager, og derfra kørte vi til Fields for at parkere bilen. Derefter tog vi metroen til Østerport og derfra bus 15 til parken.. hvor svært kan det nu være!!!!. Uden hjælp fra de indfødte, var vi vist ikke havnet i nærheden af parken. Vi var ret enige om at det er utroligt dårligt forklaret, hvordan man køber billetter til metroen i byen. Det må da kunne gøres bedre så selv jyder kan finde rundt uden hjælp. Da vi skulle hjem fulgte vi bare strømmen, fra 45.000 glade koncert gæster, det var helt vildt.
Lørdag var vi en tur i Dragør, hvorefter vi kørte igennem KBH, så Nyhavn mm. fra bilen,og kørte den lange tur af standvejen til Helsingør. Det var planen vi ville have set Kronborg igen efter mange år, men mine fødder var ret så hævede, så derfor jeg havde ikke mod på at gå den lange tur, samt vandre rundt på slottet, det til sen frokost og hygge i Helsingør by istedet. Efter et par timer i byen var det på tide at vende hjem til jylland. Vi tog den lille færge på vej mod Sjællands odde i håb om at kunne nå Mols linien. Men "ak" sådan fungerer det ikke mere, vi nåede ikke færgen og den sidste sejlede et par timer senere. Peter mente vi kunne tage den fra Kalundborg, men den er blevet nedlagt.... Og hvad gør man så!.. tager den lange tur ned til broen og den vej hjem... en meget lang tur for en træt ryg" syntes" jeg. Det kostede desværre en søndag på langs
Heldigvis kan vi se tilbage på en kanon oplevelse med Take That, men det er ret surt for alle de der kom forgæves lørdag aften.. rigtig øv for dem.