fredag den 4. marts 2011

Ægte retro...

Er det ikke bare flot?, dette skønne retro fad. Det er en gave til mig fra min far, mine forældre fik det i bryllupsgave i (vistnok) 1958... jeg har ikke helt styr på årstallet lige nu, og vi glemte helt at snakke om det. Det må jeg lige huske næste gang jeg besøger ham.
Jeg syntes fadet er noget helt specielt, da det jo altid har fulgt mig og fam.... Nu må jeg endelig passe rigtig godt på det i tiden frem, måske kommer Christian-Emil en dag og gerne vil have det... og så går det vider til næste generation osv.
I år er det 10 år siden min mor døde, det er utroligt som årene er gået.. og det er et stort savn hun ikke er her mere, der er så meget jeg gerne vil fortælle hende, især omkring hendes dejlige oldebarn... men jeg ved hun følger os alle et sted deroppe :).

1 kommentar:

Britta sagde ...

Det er et rigtig flot fad. Jeg har også en svaghed for retro og ikke mindst for ting fra mit barndomshjem.
Til jul fik jeg af min mor en hvid mink i kongelig porcelæn; den fik mine forældre i sølvbryllupsgave i 1971. Og for nylig kom hun med en Krenit skål, som hun vist nok fik til sin 40 års fødselsdag i 1967. Det er to ting som rummer store minder fra min barndom, og som jeg nu glædes over hver dag.
Som du har det med din mor, har jeg det med min far. Han døde i 1989, men jeg savner ham hver dag. Ku' så godt tænke mig at han havde oplevet alle mine børn og at jeg er kommet til at bo på landet.
Savnet forsvinder nok aldrig men det bli'r anderledes med årene - og som du skriver, så følger de os et sted deroppe; det er rart at vide... ;o)