tirsdag den 11. september 2012

Sypose og vin høns

I lørdags var jeg på kursus i patchwork sammen med nylonerne, vi havde hyret IngerHelene som skulle vise os i 3 forskelllige teknikker indenfor patchwork, bla. en sy pose med stjerner, som jeg og en del andre der valgte at lave, derudover var der en kosmetik taske syet i log cabin, samt små huse syet over pap til at sætte på skinner. Vi kunne selvfølgelig ikke nå at sy alle 3 ting men så var der noget at vælge imellem både til maskine og håndsyning. Vi var 8 tilmeldte og havde en rigtig dejlig og hyggelig dag med masser af hyggesnak og syning. Jeg kan vist godt sige på de flestes vegne, at det gør vi gerne om igen til næste år. Jeg er meget tilfreds med min sy pose og meget glad for jeg nu har lært stjerne teknikken til maskinsyning. I alle de år jeg har syet patchwork, er det meste syet over pap, så derfor mangler jeg at lære en hel del teknikkker på maskine, det er ofte lidt nemmere og man har hurtigere noget færdigt, men håndsyning er nu hyggeligt så det skal der til ind imellem. 



 
Vin hønsene her har jeg syet til den blå trold af lidt stof fra gemmerne. Nu kan de stå og pynte så fint i butikken og hvis der er nogen der vil købe dem er de velkommen til det.

 
Desværre fik jeg kun taget dette billede af Birgit og Inger Helene, glemte alt om at tage billeder og da jeg kom i tanke om det var vi alle på vej ud af døren, men heldigvis ved jeg Birgit tog nogle, så dem må jeg lige få hende til at sende til mig så de også kan komme med her på bloggen. Her ses Birgits udgave af stjernerne og de er rigtig flotte.
______________________________________________________________________
 
Lisbet havde bagt den skønneste kage som vi nød til eftermiddags kaffen
Opskriften kan findes her
 
150 gr. smør
200 gr. sukker (2 1/4 dl) piskes godt.
2 æg tilsættes   og piskes igen.
175 g. mel tilsættes (3 dl) sammen med
1 tsk bagepulver
2 tsk   vanilliesukker
evt. 4 spsk cacao
Rør videre….
Tilsæt
3/4 dl   mælk
3/4 dl kogende vand

Rør det sammen – men ikke for længe.
Læg frugt i kagen efter smag og dette bages med sammen med kagen.

Og   herefter op i en smurt form og ind i en 200 graders varm ovn i CIRKA 30   min.
Hold øje med tiden for det kommer meget an på din ovn og hvilken form   du bruger.   



 

Ingen kommentarer: