søndag den 17. maj 2009

Nylonerne på sommerudflugt


Formidagskaffen nydes i det fri på en rasteplads nær Aggersund... hyggeligt og meget koldt, Ingrids Birkes og kringle smagte bare så dejligt - lækkert... uhm. Vi er faktisk ret gode til at grine og tænke på alt lige fra dejlige lune tæpper, dug, lækkert brød til kaffen osv. osv.
Desværre havde vi ikke taget højde for den årlige bukke jagt altid starter den 16 maj, det betød frafald pga. deltagelse i jagter mm.
Nå men det blev til at 10 ud af 16 medlemmer skulle af sted, det er da ret flot.
Susanne som vi skulle skulle besøge i Løgstør blev desværre ramt af et maveonde dagen før, så det var lidt synd både for hende og os, da vores eftermiddagkaffe skulle have været nydt i hendes hjem.... men vi kan jo desværre ikke altid bestemme over sygdom,det måtte Agnethe desværre også mærke, da hun måtte opgive at tage med pga. dårligt helbred.

Kl. 8 lørdag morgen mødtes vi alle "8" i Funder, klar til at køre til Fjerritslev for at besøge købmandsgården (stenkrukker og Patchwork forretning).
En meget spændende butik med alt indenfor patchworkstoffer. garn samt div.
Men krukkerne var så sandelig også et besøg værd, jeg så en midgårdsorm.... som jeg kalder den i keramik, den var bare så flot og jeg har faktisk tænkt på den siden, så hvorfor hulen købte jeg den ikke... ja... jeg tog ikke engang et billede af den øv øv. Jeg bliver vist nødt til at køre en tur til Fjerritslev og købe den engang her i sommer, "hvis jeg altså kan få overtalt Peter til at køre med mig derop.
I Købmandsgården blev vi budt på kaffe, jeg havde bagt kage så den spiste vi kl. 12.30, det skader vel ikke at bytte lidt om på eftermidagskaffe og frokost... he he. Vi havde det rigtig godt efter de mange nye indtryk i butikken.
Desværre byder en lørdag eftermiddag i maj måned ikke på så mange åbne steder man kan besøge, men efter lidt forespørgsel rundt omkring, fandt vi frem til et keramisk værsted
www.gallerialstrup.dk i Alstrup. Spændende lille værksted og galleri med løbende udstillinger af forskellige kunstner, bla. hønserier af http://www.annigamborg.dk/
En rigtig dejlig udflugt der sluttede ca. ved 17 tiden. Vi glæder os allerede til den næste udflugt der måske bliver en tur i opera huset i Kbh, samt en rundtur i kostume/teater afd?.




1 kommentar:

"HANNES" sagde ...

Hej

Det lyder til en rigtig hyggelig tur.